Thursday, December 5, 2013

Kenapa Jerawat Selalu Naik di Muka?

Kenapa Jerawat Selalu Naik di Muka?





Soalan itu sering sekali di lontarkan di kepada kami di whatapps 012-9127100.


Faktor 1 : Penggunaan kosmetik yang tidak sesuai kebanyakan kes pemakai bedak atau foundation yang bertesktur creamy atay two way cake, Penggunaan kosmetik dengan kadar alkohol tinggi lebih berpotensi untuk mengalami jerawat, selain itu jarang membersihkan wajah selepas penggunaan kosmetik juga menjadi pencetus terjadinya jerawat .


Faktor 2 : Hormon memainkan peranan sangat besar dalam pembentukan jerawat.

Maka tidak hairan, ketika menjelang haid kulit sering muncul jerawat , kerana pada saat itu hormon tidak seimbang . Hormon pada jerawat disebut hormon androgen.

Androgen meninggi saat masa pubertas , mendekati kitaran haid dan stres . Hal ini juga yang menyebabkan banyak remaja usia 15-20 tahun tumbuh jerawat, jika dirawat dengan produk yang tepat maka jerawat akan berkurangan dengan sendirinya


Faktor 3 : Gaya hidup yang tidak sihat menjadi salah satu faktor timbulnya jerawat.

Orang yang suka minum alkohol, perokok, kurang rehat dan mengalami tekanan, boleh meningkatkan hormon androgen. Androgen boleh meningkatkan pengeluaran kelenjar minyak, jadi ketika gaya hidup tidak sihat maka aktivitinya bertambah.

Maka minyak boleh tersumbat, apalagi jika di permukaan kulit tertutup oleh make - up maka akan meradang dan timbul jerawat .


Faktor 4 : Makanan,

Tidak boleh dinafikan bahawa punca semua penyakit asalnya dari perut, terlalu sering mengambil makanan berlemak dan makanan dengan kadar gula tinggi seperti ais krim juga merupakan penyebab munculnya jerawat .


Faktor 5 : Genetik adalah faktor penyebab jerawat yang merupakan turunan dari ibu bapa.

Ketika ibu bapanya berjerawat , maka aktiviti kelenjar minyak si anak menjadi lebih produktif , sehingga jerawat akan sangat mudah timbul , kes seperti ini sangat jarang berlaku tetapi kalau ada kes seperti ini paling sukar untuk dirawat .


Cara Mengatasinya


Masalah Kosmetik : Perlahan-lahan secara berperingkat elakkan penggunaan kosmetik-kosmetik yang mengandungi banyak bahan kimia, apalagi kosmetik yang menawarkan boleh memutihkan dan membersihkan jerawat dengan cepat.

Besar berkemungkin kosmetik tersebut mengandungi merkuri yang boleh merosakkan kulit anda dan jika pengguna berhenti menggunakannya kulit akan sensitif terhadap sinar matahari yang boleh menyebabkan kulit menjadi kemerahan jika terkena panas , jeragat hitam akan kembali dan bahkan semakin banyak, sebaiknya gunakan rawatan-rawatan wajah yang natural seperti produk EMORRA SKINCARE yang 100% natural.

Gunakanlah natural oil untuk merawat kulit seperti, olive oil ( minyak zaitun  , Argan oil ( Minyak Argan ) dan Tamanu Oil, natural oil tersebut sangat bagus untuk merawat dan menghaluskan kulit.

Natural oil banyak digunakan oleh wanita-wanita Eropah dan timur tengah sejak zaman dahulu untuk merawat kulit dan tubuh mereka

Masalah makanan & Gaya Hidup : Pengambilan makanan yang tidak dikawal dan gaya hidup yang tidak sihat sudah pasti merupakan sumber kepada pelbagai penyakit, bukan sahaja terdedah kepada masalah jerawat, boleh dikatakan semua penyakit pada mulanya bermula dari makanan yang tidak sihat.

Terlalu sering mengambil makanan segera dan makanan yang di goreng dengan minyak yang sudah dipakai berkali-kali juga merupakan faktor penyebab kotornya usus kita. Zat - zat yang tidak boleh di cerna kemudian melekat pada dinding usus besar dan usus halus kita sehingga memunculkan semacam tahi usus yang akan menghalang penyerapan pemakanan dan nutrisi dari makanan sihat yang kita pengambilan.

Untuk mengatasinya anda harus melakukan detoksifikasi paling tidak 1 bulan sekali untuk membersihkan kotoran usus yang melekat pada dinding usus anda. Sebab itu kami menyediakan penyelesaian melalui EMORRA BE SLYMM yang mampu membantu anda melakukan detoks tanpa tekanan.


Cara detoksifikasi misal perbanyak makan buah dan sayur-sayuran. Selepas menjalankan proses detok sederhana ini anda juga tetap harus menjaga pola makan dengan hidangan 75 % buah dan sayur-sayuran, 25 % telur & daging . 

Perkara paling penting dalam penjagaan kulit dan penyembuhan jerawat selain diubati ialah menerapkan gaya hidup dan pengambilan makanan yang lebih sihat. Untuk menjalani hidup sihat anda seharusnya melakukan:


 -   Minum air putih secukupnya 2-3 liter setiap hari secara konsisten.
 -  Menjauhi stress dan banyak fikiran, banyak lakukan aktiviti yang lebih relaks.
 -  Perbanyak makan sayur dan buah buahan terutama yang dapat membantu membakar lemak seperti lemon , halia merah untuk minuman, cuka epal, epal, limau, brokoli dll .
  - Cuci muka dgn air bersih ( pakailah air mineral ) , kerana boleh jadi air paip di rumah mengandungi kadar besi yang terlalu tinggi
  -  Rutin mencuci tuala, helmet dan bantal
  -  Cuci muka dengan cleanser khusus cukup 2x/hari agar boleh mengurangkan kelebihan minyak. Anda boleh amalkan CLEANSER dari EMORRA SKINCARE.
- Jangan terlalu kerap mencuci muka dengan pencuci muka kerana ia boleh menghilangkan kelembapan yang diperlukan oleh kulit
-   Usahakan elakkan makanan fastfood , minuman dengan pemanis buatan & minuman bersoda
-   Rajin bersukan minimum 30 minit sehari kalau tidak boleh 2 hari sekali agar lemak dalam tubuh dibakar menjadi tenaga
-   Rajin merawat wajah dengan bahan-bahan semula jadi dari bahan semulajadi.

 

Kesimpulan : Untuk membersihkan jerawat dan wajah harus dari luar dan dalam. Selain menggunakan EMORRA SKINCARE, anda juga harus menjaga pengambilan makan sihat.

Detoksifikasi sangat diperlukan agar usus bersih sehingga penyerapan nutrisi makanan dan zat pemakanan dapat optimum sehingga vitamin & mineral dari buah dan sayur-sayuran yang kita makan dapat dengan sempurna memberikan pemakanan bagi kulit kita. 

Dengan EMORRA BE SLYMM dan EMORRA GLOW C, detoksifikasi lebih mudah dilakukan tanpa tekanan. Jika semua sudah dilakukan , wajah sudah sering dibersihkan, rawatan dengan bahan-bahan dari sumber natural sudah dilakukan tetapi jerawat masih belum sembuh maka sudah tiba masanya  anda untuk dapatkan konsultasi doktor pakar kulit untuk mengetahui penyebab sebenar masalah jerawat anda, kerana jika tidak ada sebab lain yang lebih serius, umumnya jerawat akan hilang sendiri dari diri kita dengan rawatan diatas.


UNTUK DAPATKAN PRODUK EMORRA SKINCARE INI, SILA SMS/CALL/WHATAPPS KE 0129127100

1 SET LENGKAP HANYA RM69 (SEMENANJUNG) DAN RM75 (SABAH/SARAWAK)

PENGEDAR DAN STOKIS JUGA DIALU-ALUKAN.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search