Thursday, June 21, 2012

Verify eBay By Phone: Apa Yang Saya Lakukan

Verify eBay By Phone: Apa Yang Saya Lakukan

Assalamualaikum.

Sibuk mana pun saya dengan bisnes-bisnes lain, tak bermakna saya tak usik Lubuk Duit eBay ni. Selain fokus dengan bisnes Monavie, emas fizikal, bisnes offline, saya juga sering dijemput untuk beri talk perniagaan internet.

Hari sabtu ini, insyaAllah saya akan berada di Universiti Tun Abdul Razak, Muadzam Shah, Pahang. Selain saya, Abang Abu (Mekanikwang.com) juga dijemput untuk mengisi slot program pada hari berkenaan. Sesi saya insyaAllah jam 3.15 ptg hingga 4.00 petang.

Nota: Kepada yang nak jemput saya untuk program-program berkaitan keusahawanan, boleh hantar emel jemputan dengan rujuk maklumat di http://www.noorizamshah.com.

Bercerita mengenai isu teknikal, pengesahan akaun eBay melalui panggilan telefon, kebiasaannya saya akan buat begini.

1. Jika saya clear cookies browser seperti firefox dan access menggunakan id eBay lain, saya boleh berdepan dengan notis eBay yang meminta saya melakukan pengesahan melalui telefon.

2. Saya akan refresh browser ataupun saya terus klik link my summary untuk "skip" arahan ini.

3. Kemudian saya akan klik link "start selling" untuk proses listing dan sekali lagi arahan pengesahan akan dipaparkan. Kali ini saya diberi pilihan samada melakukan pengesahan melalui telefon ataupun emel.

4. Saya akan memilih emel sebagai salah cara untuk saya membuat pengesahan. Jadi, jika anda mempunyai multiple akaun, pastikan semua maklumat sensitif disimpan dengan baik dan mudah untuk dirujuk semula.

5. Kenapa saya tidak memilih pengesahan melalui panggilan telefon? Kepada yang dah beli DVD Video Lubuk Duit, saya akan jawab persoalan itu secara peribadi. Mesej saya di http://fb.com/noorizamshah.com.

----------------------------------------------------------------------------------------
Kepada yang nak beli panduan REMPIT EBAY dan ingin dapatkan BONUS TERHAD dari saya, pastikan anda membuat pembelian melalui link ini sahaja: http://bit.ly/REMPITebay. Link lain tidak akan dilayan.

P.s: Saya syorkan JANGAN BELI SEKARANG, sebab sekarang HARGA MURAH. Kalau nak beli, BELI MASA HARGA DAH MAKIN MAHAL. Dengarnya tokey REMPIT EBAY nak naikan harga lagi. Saya pun suka sebab ramai TAK BELI dan ramai tak tau teknik REMPIT EBAY ni :D

Jumpa lagi,

Noorizam Shah

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search